به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا مدرکیان رئیس نظام پزشکی استان همدان در جلسه کمیته اخلاق پزشکی گفت:روزانه بیش از ۲۰ هزار خدمات سرپایی به بیماران در استان ارائه می شود.
او از ثبت۲۷۰شکایت در سازمان نظام پزشکی استان در طول سال خبر داد و افزود : ۵۰ درصد شکایات مربوط به مسائل درمانی ، ۲۰ درصد شکایت از بالا بودن تعرفه پزشکان و مابقی شکایات مربوط به کادر پرستاری و خدمات پشتیبانی است.
رئیس نظام پزشکی استان همدان با تاکید بر اهمیت برخورد مناسب با ارباب رجوع و بیماران به عنوان دریافت کنندگان خدمات تصریح کرد: بررسی میزان اجرای مفاد منشور حقوق بیمار در بیمارستان ،آشنایی و آموزش کلیه کارکنان از جمله پزشکان و پرستاران با اصول و کلیات اخلاق پزشکی از اهداف برنامه های کمیته اخلاق پزشکی است .
مدرکیان در ادامه با بیان اینکه کمیته اخلاق پزشکی بیمارستان ها یک بار در ماه تشکیل جلسه می دهد، گفت:نحوه ارتباط و نگاه ما به گیرندگان خدمات از بحث های اساسی و کلیدی برای رشد جامعه و ارتقای نظام سلامت است و باید ساختارهایی در حوزه بیمارستانی تعیین کنیم که حقوق بیماران در آن گنجانده شود.
انتهای پیام/م